miércoles, 22 de abril de 2020

Sant jordi



Sant Jordi

Hi havia una vegada una princesa que se'n va anar de compres. Va estar unes hores comprant, roba, menjar, de tot. 
Després d'una volta, va trobar una botiga petita i poc coneguda. Allà a dins venien tot tipus d'objectes estranys, com amulets, joies i, el que més va cridar l'atenció de la princesa: una rosa negra.

-Perdoni, quant costa aquesta rosa? Va dir la princesa.
-7000 rupies. Va contestar el botiguer.
-No m'arriba, si vaig al castell a per diners podria vosté guardar-me-la? Va preguntar la princesa.
-Sí, és clar, poca gent s'apropa a aquesta botiga, i menys surt amb alguna cosa, va afirmar el botiguer.

La princesa va anar al castell, va demanar diners al seu pare i va tornar. Però, quan va arribar, la rosa ja no hi era.

-Perdoni, què ha passat amb la rosa? Va preguntar preocupada la princesa.
-Un caballer la ha comprat per 10.000 rupies, senyoreta. Va dir el botiguer.
-Per on s'ha anat?! Va exclamar furiosa la princesa.
-No l'he vist bé quan ha sortit, però crec que a creuat cap al camp. Va contestar, amb por, el botiguer. 

La princesa va començar a córrer buscant el caballer per tot el camp, fins que el va trobar, a la part baixa d'una muntanya amb una cova.

-Eh, lladre, i la meva rosa?! Va escridassar la princesa.
-Jo no he robat res, sino no hauria pagat 10.000 rupies, la cosa és així. Va contestar, tranquil, el caballer.
-Barallem-nos. Qui guanyi, es queda amb la rosa! Va proposar la princesa.
-Em sembla bé, però deixa de cridar, si us plau. Va calmar el caballer.

La princesa va començar a pegar i cridar al caballer, qui no responia i només intentava que aquests deixés de cridar.
Tota la estona s'escoltaven sorolls que venien de la cova, fins que, després de deu minuts, va aparèixer un drac gegant.

-Què feu barallant-vos? Teniu 12 anys? Va dir enfadat el drac.
-Un drac que parla, això què és? Va contestar, vacil·lona, la princesa.
-M'heu despertat de la meva migdiada, estareu contents no? Va reclamar el drac.
-No podràs dir que no t'he avisat, princesa. Va dir el caballer.

El drac va començar a correr cap als dos i es va menjar la rosa davant seu.

-Així ja no molestareu més. Va dir el drac.
-Em sembla bé, va contestar el caballer. 
-Sí, ja som adults, no hem d'estar amb baralles. Va raonar la princesa.

Tots tres es van fer amics i van anar de compres junts. Fí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sant jordi

Sant Jordi Hi havia una vegada una princesa que se'n va anar de compres. Va estar unes hores comprant, roba, menjar, de tot.  ...